ثبت نام در صرافی بایننس | چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

فهرست مطالب

افزایش چشمگیر ارزش بیت‌کوین باعث توجه سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال شده است. بیت کوین یک ارز دیجیتال است که توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده، هویت واقعی آن هنوز مشخص نشده است.‌ امروزه بسیاری از مردم مشتاق خرید ارزهای دیجیتال هستند و به شدت کانون توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال مستلزم ثبت نام در بهترین صرافی ارز دیجیتال است. یکی از به نام‌ترین صرافی های معتبر دیجیتال خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی بایننس است. ساخت حساب در صرافی بایننس، رایگان است و کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود.

به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد. خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق صرافی های مطرح دنیا، با مشکلاتی روبرو است. تنها صرافی که به کاربران ایرانی خدمات می‌دهد صرافی local bitcoins است. کاربران ایرانی باید با استفاده از تغییر آی پی خود در صرافی های دیجیتال خارجی عضو شوند. صرافی بایننس در میان معامله گران ایرانی بیشترین محبوبیت را دارد. و با وجود تحریم‌ها، همچنان هزاران معامله‌گر ایرانی در این صرافی فعالیت می‌کنند. در ادامه به آموزش صفر تا صد ثبت نام، خرید و فروش، واریز و برداشت و برقراری امنیت در صرافی بایننس می‌پردازیم.

معرفی صرافی بایننس

بایننس یکی از بزرگترین و مطرح‌ ترین صرافی های ارز دیجیتال است. که کاربران در سرتاسر جهان می‌توانند، در آن به ترید رمز ارزها بپردازند. بیشتر از 500 ارز دیجیتال، در این صرافی خرید و فروش می‌شود. ساخت یک حساب کاربری در صرافی بایننس رایگان و با کمترین هزینه انجام می‌شود. این صرافی در سال 2017 میلادی توسط اشخاصی به "نام چانپنگ" و "ای هه" افتتاح گردید.

دفتر اصلی بایننس در کشور مالت است، اما در مکان‌های دیگر دنیا نیز دفاتری دارد. در سال 2019 موسسین این صرافی با یکی از درگاه های پرداخت رژیم صهیونیسم همکاری کردند. هکرها در سال 2019 توانستند حدود 7 هزار بیت کوین در آن زمان سرقت نمایند. هکرها با جعل، باعث متضرر شدن صرافی بایننس شدند. این اتفاق موجب بسته شدن بایننس در زمان کوتاهی شد. این صرافی با پرداخت خسارت وارده فعالیت خود را به صورت مجدد آغاز کرد و امروز شناخته شده ‌ترین صرافی دنیا است.

آموزش ثبت نام در صرافی بایننس و افتتاح حساب

پیش از انجام هر گونه عملیات از یک vpn یا vps استفاده کنید. vps یک نوع فیلتر شکن است، که آی پی ثابت دارد. به عنوان مثال اگر شما با آی پی ژاپن وارد می شوید برای ورود مجدد با آی پی فرانسه وارد نشوید. اگر حین کار vpn قطع شود و آی پی ایران شما مشخص شود، خطر بسته شدن اکانت شما وجود دارد.

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم. ورود به سایت صرافی های خارجی دیجیتال مثل بایننس، نیاز به یک فیلتر شکن دارد. بنابراین به منظور ثبت نام در بایننس پس از نصب یک فیلتر شکن خوب که آی پی شما را به یک آی پی ثابت تغییر دهد وارد سایت صرافی بایننس به نشانی اینترنتی www.bianace.com می‌شوید.

*نکته: در همین ابتدا باید دقت داشته باشید. آدرس رو به درستی وارد کنید. مطمئن شوید، هیچ پسوند یا پیشوندی نداشته باشد.

در صرافی بایننس امکان احراز هویت به علت تحریم‌هایی که علیه ایران صورت گرفته است، وجود ندارد. اگر شما روزانه 2 بیت کوین واریز یا برداشت داشته باشید، نیازی به احراز هویت نیست.

*نکته: لطفا توجه داشته باشید، به علت ارائه مدارک احراز هویت به منظور ثبت نام صرافی بایننس ، کشور آلمان و فنلاند را برای آی پی ثابت انتخاب نکنید.

1- ورود به سایت اصلی

 

2- بالا بردن امنیت اکانت

برای بالا بردن امنیت اکانت یک روش استفاده از اس ام اس هایی است که به موبایل شما ارسال می‌شود. به علت تحریم های موجود علیه ایران این قابلیت برای کاربران ایرانی وجود ندارد؛ بنابراین گزینه یکی از به نام‌ترین صرافی های معتبر دیجیتال خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی بایننس است.را انتخاب می‌کنید. نرم افزار google verification یک نرم افزار یا اپلیکیشنی است که رمز یک بار مصرف به صورت 30 ثانیه‌ای، داخل محیط اپلیکیشن ارسال می‌کند. از این طریق شما با تایید 2 مرحله‌ای که امنیت بیشتری دارد، وارد برنامه می‌شوید.

تایید دو مرحله‌ای برای بالا بردن امنیت حساب

  • قدم اول، دانلود برنامه google verification را از اپ استور یا گوگل پلی انجام دهید سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

  • قدم دوم برای فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله‌ای: در این نرم افزار باید اطلاعات اکانت خود را که بایننس به شما می‌دهد، وارد کنید. از دو روش می‌‌توان استفاده کرد:

روش اول استفاده از QR کد است، که این QR را باید با استفاده از دوربین گوشی خود اسکن کنید.
روش دوم عبارتی که در پایین صفحه وجود دارد، را به صورت دستی وارد کنید. که این عبارت همان تبدیل شده QR کد است.

  • قدم سوم که مهم ترین قسمت است. صرافی بایننس اخطار می دهد. کد فعالسازی که در قسمت قبل استفاده کردیم (ما به صورت دستی یا QR استفاده کردیم) از این کد حتما یک بک آپ (پشتیبان) تهیه کنید. زمانی که این قابلیت رو فعال می‌کنید، برای هر بار لاگین کردن، باید این کد را وارد کنید. تا این کد را وارد نکنید، نمی‌توانید وارد اکانت خود شوید.

  • قدم چهارم دو تا کد برای شما ارسال می‌شود. یک کد به ایمیل شما و کد شش رقمی که نرم افزار ایجاد می‌کند. روی گزینه submit کلیک کنید.

3- تکمیل فرایند ثبت نام

بعد از ورود به حساب کاربری صفحه‌ای به صورت زیر برای شما نمایان می‌گردد. این صفحه نشان می‌دهد، که فرایند ثبت نام شما کامل نشده است.

آموزش واریز و برداشت در صرافی بایننس

انجام واریز و برداشت‌های ریالی در بایننس خیلی کار دشواری نیست. در ادامه به صورت تصویری گام به گام مراحل واریز و برداشت در این صرافی را شرح خواهیم داد.

واریز ارز دیجیتال به حساب صرافی بایننس

جهت واریز بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر به حساب، از گزینه Deposit استفاده می‌کنیم. برای این کار از منوی مشخص شده، گزینه futures را انتخاب کرده و وارد صفحه ارزها شوید.

نحوه واریز در صرافی

واریز در صرافی بایننس به دو روش انجام می‌شود. در ادامه به معرفی و توضیح این دو روش می‌پردازیم.

  • واریز به روش فیات: در واریز به روش فیات، به علت تحریم‌ها علیه ایران نمی‌توانیم، در صرافی بایننس احراز هویت انجام دهیم. یا اینکه برای واریز وجه نیاز به ویزا کارت یا مَستر کارت داریم. البته دسترسی به ویزا کارت برای عموم امکان پذیر نیست.
  • واریز به روش رمز ارز: روش دوم و ساده‌تر به این صورت است که واریز خود را با استفاده از رمز ارز، انجام دهیم.

واریز به روش رمز ارز

به منظور واریز به روش رمز ارز روی تب wallet یا کیف پول کلیک کرده، و سپس گزینه fiat and spot را انتخاب کرده و گزینه deposit را می‌بینیم که همان وارد کردن رمز ارز است. علاوه بر این در قسمت پایین صفحه ارزهای مختلفی وجود دارد، در روبروی هر کدام از ارزها با وارد کردن deposit وارد همان ارز می‌شویم. که با توجه به شبکه انتخابی آدرس کیف پول را نمایش می‌دهد. سپس در قسمت زیر بارکد می‌توانید آدرسی که قصد واریز ارز دیجیتال به آن را دارید، دریافت کنید.

نحوه برداشت از صرافی بایننس

در ابتدا فیلتر شکن خود را روشن کرده، روی گزینه wallet کلیک کرده و سپس روی گزینه fiat and spot کلیک کنید.

*نکته: ورود بدون فیلترشکن باعث مسدود شدن دارایی شما در بایننس می‌شود.

 

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال بایننس

وارد تب trade می‌شویم و سپس گزینه convert را انتخاب می‌کنیم که راحت‌ترین راه خرید کردن است. در قسمت from ارزی است که ما داریم. و در قسمت to ارزی است که ما می‌خواهیم بخریم.

*نکته: معاملاتی که در صرافی بایننس انجام می‌شود، باید حداقل ارزش دلاری، آن 10 دلار باشد.

فیوچرز پشتیبانی میکنند از صفحه صرافی فیوچرز دیدن کنید"}" data-sheets-userformat="{"2":1057281,"3":{"1":0},"12":1,"16":12,"23":1}" data-sheets-textstyleruns="{"1":0}{"1":77,"2":{"2":{"1":2,"2":1136076},"9":1}}{"1":89}" data-sheets-hyperlinkruns="{"1":77,"2":"https://nezarat.com/training/best-crypto-exchanges-february-2022"}{"1":89}">برای دیدن صرافی های ارز دیجیتال که از معاملات فیوچرز پشتیبانی میکنند از صفحه صرافی فیوچرز دیدن کنید

کلام آخر

معامله در صرافی بایننس برای چه کسانی مناسب است؟ انجام معامله در این صرافی بسیار ساده بوده، حتی افراد مبتدی می‌توانند از این صرافی استفاده کنند. این صرافی برای معامله افراد مبتدی و پیشرفته ساخته شده است. ارز دیجیتال یک دارایی با نوسانات قیمتی بالا می‌باشد. درهنگام معامله باید به تمام نکات منفی و مثبت دقت داشته باشید. برای کاهش ریسک معامله حتما از آموزش‌های مربوط به معامله ارز دیجیتال استفاده کنید.

نویسنده: سمانه اطراف
25 دی 1402
آخرین بروزرسانی: محمد غفاری
3 ماه پیش