خرید و فروش ارز دیجیتال | گامی جدید در کسب سود

فهرست مطالب

در 3 ژانویه 2009 اولین ارز دیجیتال با نام بیت کوین وارد بازار شد. از سال 2009 تا به امروز بر ارزش این ارزها افزوده شده و اهمیت بسیاری در بین سرمایه گذاران کسب کرده است. به طوری که رمز ارزها( رمز ارزها، ارزهای مجاز هستند که از رمزنگاری برای طراحی آن استفاده شده است و به صورت نامتمرکز ارائه می شود.) امروزه جزء ارزشمندترین دارایی ها به شمار می آیند. بازار خرید و فروش ارز دیجیتال جز بازار های جهانی است که بین سرمایه گذاران ارزش ویژه ای کسب کرده است.

با توجه به ارزش این ارزها، میلیون ها نفر در سراسر دنیا روزانه در حال خرید و فروش ارزها و معامله آن ها هستند. طبق گزارشات کوین مارکت کپ، حجم معاملات در بازار ارز ها روزانه به 100 میلیارد دلار می رسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیت کوین می توانید به مقاله بیت کوین چیست؟ مراجعه کنید.

معرفی بازار ارزهای دیجیتال

بازار عظیم ارز های دیجیتال، فرصت بسیار مناسب و فوق العاده ای برای کسب سود توسط معامله گران و سرمایه گذاران می باشد. از طرف دیگر برای افراد مقیم ایران، بهترین و بزرگترین منبع درآمد دلاری به حساب می آید. موارد ذکر شده توجه بسیاری از ایرانیان را برای شروع فعالیت در این بازار جلب کرده است.

تحریم های فراوانی که در چند سال اخیر بر ایران تحمیل شده، بازار ارزهای دیجیتال را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. در نتیجه امکان خرید مستقیم از بازار ارز برای کاربران محدود شده و به نوعی از بین رفته است. این مورد را می توان از بزرگ ترین مشکلات افراد علاقمند به فعالیت در این بازار دانست.

روش های خرید و فروش ارز دیجیتال

با توجه به میزان اهمیت خرید و فروش ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاران، در ادامه به معرفی انواع روش های خرید و فروش می پردازیم.خرید و فروش ارزهای دیجیتال از دو طریق امکان پذیر می باشد:

  1. سرمایه گذاری از طریق صرافی ها
  2. خرید و فروش از طریق ایجاد حساب کاربری در بازار فارکس

در روش اول سرمایه گذار با مراجعه به صرافی های معتبر فعال در این زمینه، اقدام به دریافت حساب کاربری می کند تا از این طریق به خرید و فروش و معامله این ارزها بپردازند. اما در روش دوم سرمایه گذار در بازار فارکس و ایجاد حساب کاربری، اقدام به معامله جفت ارزها می کند.در ادامه هر یک از این روش های سرمایه گذاری را به صورت کامل شرح می دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جفت ارزها می توانید به مقاله جفت ارزها در بازار فارکس مراجعه کنید.

مراحل ثبت نام در صرافی

خرید و فروش ارز های دیجیتال از طریق صرافی، جزء روش ها با امنیت بالا می باشد. در این حالت افراد با مراجعه به یکی از صرافی های ایرانی یا خارجی و انجام مراحل ثبت نام اقدام به افتتاح حساب کاربری میکند. مراحل انجام ثبت نام در صرافی ها به صورت زیر می باشد:

1.انتخاب کیف پول مناسب

همه افراد قبل از شروع به فعالیت در بازار ارزها، نیازمند خریداری یک کیف پول برای نگهداری رمز ارزهای خود هستند. انتخاب یک کیف پول مناسب برای این کار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کیف پول ها می توانید به مقاله کیف پول ها مراجعه کنید.

2.انتخاب یک صرافی معتبر

از مهم ترین اقدامات در خرید و فروش ارز دیجیتال،انتخاب یک صرافی معتبر می باشد. این کار باعث می شود که امنیت ارزهای کاربران  تامین شود. انتخاب صرافی معتبر کار دشواری نیست، تنها کافی است کاربران با توجه به ویژگی های هر صرافی، انتخاب درست را انجام دهند. ویژگی های که در خصوص یک صرافی باید به آن اشاره کرد شامل:حجم بازار ، میزان اعتبار ، نرخ کارمزد و یا حق کمیسیون دریافتی ، تنوع و تعداد ارزهای مورد معامله ، رابط کاربری مناسب ، نوع پلتفرم مورد استفاده و ... می باشد.

برای کسب اطلاعات در خصوص صرافی ها می توانید به مقاله 4 صرافی برتر ارز دیجیتال مراجعه کنید. در ادامه نحوه عضویت گام به گام در یکی از صرافی های معتبر به نام بایننس را به صورت کامل شرح می دهیم.

3. انجام فرایند احراز هویت

برای ثبت نام در بیشتر کارگزاری ها و صرافی ها، احراز هویت باید انجام شود. این کار برای امنیت بالا و جلوگیری از سوءاستفاده و کلاهبرداری افراد بسیار مهم و ضروری می باشد.مدارک مورد نیاز برای انجام احراز هویت شامل اصل کارت ملی ، یک قطعه عکس و کارت بانکی که برای انجام معاملات مورد استفاده قرار می گیرد، می باشد .

خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار فارکس

به دلیل غیر قانونی بودن بازار فارکس در ایران انجام معاملات در این بازار بسیار پر ریسک می باشد. در نتیجه سرمایه گذاران قبل از ورود به این بازار باید اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کنند. برای معامله از طریق بازار فارکس تنها کافی است، یک بروکر(کارگزار و یا صرافی) به عنوان واسطه بین خود و بازار انتخاب کنید.بعد از آن یک حساب کاربری ایجاد کرده و به خرید و فروش و معامله جفت ارزها بپردازید.

همچنین نرم افزار های طراحی شده است که بازار سرمایه را شبیه سازی کرده تا افراد بتوانند به صورت آزمایشی در آن فعالیت کرده و سپس وارد بازار اصلی فارکس شوند.

گام به گام ثبت نام و نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی

اولین مسئله برای افرادی که می خواهند وارد بازار ارزها دیجیتال شوند انتخاب صرافی و نحوه ثبت نام آن می باشد در ادامه به معرفی 3 صرافی و نحوه ثبت نام در آن می پردازیم.

صرافی والکس

از شناخته شده‌ترین و برترین صرافی‌ها در حوزه ارز دیجیتال می‌توان به صرافی والکس اشاره کرد. این صرافی توسط گروهی از دانشجویان و متخصصین در حوزه امنیت دانشگاه شریف و تهران طراحی شده است. از مهم‌ترین اهداف این صرافی ایجاد فضایی با امنیت کامل برای انجام معاملات و حفظ دارایی می‌باشد.

برای عضویت در این سایت ابتدا به نشانی wallex.ir مراجعه کنید.

سپس بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده وارد بخش ایجاد حساب کاربری می‌شوید.

بعد از وارد کردن ایمیل و رمز عبور و تایید آن، ایمیلی به عنوان تاییدیه برای شما ارسال می شود. با تایید این ایمیل وارد حساب کاربری خود شوید.

تصویر زیر صفحه اصلی حساب کاربری شما می باشد. با کلیک بر روی آیتم تکمیل حساب کاربری وارد صفحه اطلاعات هویتی خود شده و همه مراحل را تکمیل کنید.

 صرافی اکسیر

این صرافی در دی ماه سال1396 فعالیت خود را پس از طی مراحل آزمایشگاهی شروع کرد.اکسیر با به کارگیری از افراد متخصص و حرفه‌ای سعی بر این دارد که به بالاترین میزان کیفیت در یک فضای امن برسد.

برای عضویت در این صرافی ابتدا به نشانی www.exir.io مراجعه بفرمایید.

سپس بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده تا وارد قسمت ایجاد حساب کاربری شوید.

بعد از وارد کردن ایمیل و گذرواژه مورد نظر و تایید آن، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود. با تایید آن حساب کاربری شما فعال می شود.

بعد از ورود به حساب کاربری در قسمت احراز هویت مدارک شناسایی خود را تکمیل کنید.

 

صرافی نوبیتکس

از اولین صرافی‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال می توان به صرافی نوبیتکس اشاره کرد. از مهمترین اهداف این صرافی ایجاد بستری امن برای کاربران ایرانی در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال می باشد. از ویژگی های این صرافی، امکان سفارش گذاری با قیمت پیشنهادی می باشد.

برای عضویت در این صرافی ابتدا به نشانی nobitex.ir مراجعه بفرمایید.

سپس بر روی گزینه ثبت نام کلید کرده تا وارد قسمت ایجاد حساب کاربری شوید.

 

سپس با وارد کردن ایمیل و گذروارژه مورد نظر و تایید آن، ایمیلی با عنوان تایید حساب کاربری ارسال می‌شود.

 

بعد از ورود به حساب کاربری در قسمت احراز هویت مدارک شناسایی خود را کامل کنید.

 

اشتباهات متداول در خرید و فروش ارز دیجیتال

در هنگام ورود به بازار ارز های دیجیتال باید به چند نکته دقت کنید. تریدرهای مبتدی با انجام اشتباهات ساده، سرمایه خود را از دست می دهند.در نتیجه قبل از هرکاری موارد زیر را رعایت کنید:

  • بدون آموزش وارد بازار ارزهای دیجیتال نشوید
  • در ابتدا با سرمایه اندک شروع کنید
  • با افراد با تجربه مشورت کنید
  • همیشه اخبار بازار ارزهای دیجیتال را دنبال کنید
  • بدون تحقیق سرمایه گذاری کنید
  • تنها از صرافی‌های معتبر استفاده کنید
  • کیف پول امنی را تهیه کنید و از کلیدهای اختصاصی خود محافظت نمایید
  • استراتژی‌های مختلف سرمایه گذاری و ترید را بیاموزید
  • همیشه برای خود یک حد ریسک تعیین کنید

انتخاب بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری

انتخاب بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری از مهم ترین اقدامات یک سرمایه گذار می باشد. ارزهای زیادی در بازار فارکس وجود دارد که انتخاب بهترین و مناسب ترین آن با توجه به تحلیل و نیاز  هر سرمایه گذار، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ارزش ارز دیجیتال با توجه به ارزش بازار که به Market cap نیز معروف است سنجیده می شود.

با ارزش ترین ارزهای دیجیتال، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری می باشند. با توجه به گزارش شرکت کوین مارک کپ، ارزهای زیر جز بهترین ارزهای دیجیتال شناخته شده است:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • تتر
  • ریپل
  • بیت کوین کش

برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت هر یک از این ارزها می توانید به سایت coinmarketcap.com مراجعه کنید.

کلام آخر

امروزه با توجه به اوضاع نامناسب بازار سرمایه ایران ، افراد زیادی ترغیب شدن تا به بازارهای ارز دیجیتال روی بیاورند. اما کسب اطلاعات در این زمینه از مهمترین مواردی است که قبل از وارد شدن به این بازار باید به دست آورد. هم چنین انتخاب ارزهای مناسب و کم ریسک برای امنیت سرمایه و کسب سود از موارد مهم دیگر می باشد. ما در این مقاله سعی کردیم با معرفی انواع ارزها و روش های ثبت نام در بازار، شما را در انتخاب یک سرمایه گذاری امن راهنمایی کنیم.

نویسنده: سمانه اطراف
30 خرداد 1401
آخرین بروزرسانی: سمانه اطراف
1 سال پیش