سایت ره آورد و نحوه کار با آن

فهرست مطالب

معرفی کلی سایت ره آورد

اولین و بزرگترین وب سایت تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی که دارای ابزارهای پیشرفته مورد نیاز بازارهای مالی می‌باشد، سایت ره‌ آورد است. این سایت برگرفته از سایت تریدینگ ویو (ww.tradingview.com) بوده و توسط شرکت پردازش اطلاعات مالی مپنا طراحی شده است. تمام امکانات و ابزارهای پیشرفته مورد نیاز تحلیلگران بازار سرمایه در این سایت قرار گرفته است. هر کاربر با ایجاد یک حساب کاربری، می‌تواند تحلیلهای خود را بر روی نمودارها انجام داده و ذخیره کند.

از امکانات این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعدیل قیمت سهام به روشهای متفاوت
  • ارائه گزارشهای مالی و اطلاعات معاملات انواع دارایی‌ها از جمله: سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اوراق بدهی و...
  • اطلاعات کامل از گزارشات مالی شرکتها
  • انتقال داده‌های معاملاتی به سایر نرم افزارهای تحلیل تکنیکال
  • ایجاد هشدار در لحظه برای هر نماد دلخواه
  • ایجاد فیلترهای مختلف بر اساس تحلیلهای تکنیکال و بنیادی

صفحه نخست سایت ره آورد

ابتدا به صفحه نخست سایت به نشانی rahavard365.com  وارد شوید. این صفحه از منوها و بخشهای مختلف تشکیل شده است که در ادامه، هر بخش آن را توضیح خواهیم داد. در گام اول برای استفاده بهتر از این سایت، بهتر است در قسمت عضویت یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید؛ در اینصورت به راحتی به بخشهای مختلف سایت دسترسی پیدا می‌کنید.

صفحه ای اصلی

بخشهای مختلف صفحه نخست

قسمت اول: شامل شاخص‌ها، از جمله: شاخص کل بورس، شاخص فرابورس، شاخص کل هم وزن و … می‌باشد.
قسمت دوم: در این قسمت، ویدئوها، برنامه‌ها و بولتن‌های مورد نیاز تحلیل بنیادی نمایش داده می‌شود.
قسمت سوم: این قسمت، مربوط به نمادها می‌باشد که اطلاعاتی از قبیل: بیشترین خرید حقوقی، بیشترین حجم عرضه، بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل و بیشترین ارزش معامله نمادها را نمایش می‌دهد.
در پایین صفحه، اطلاعیه‌ها و اخبارهای نمادها به صورت لحظه‌ای نمایش داده شده است؛ همچنین قسمتی مربوط به کاربران می‌باشد که افراد، تحلیلها و نظرات خود را در خصوص سهام با بقیه کاربران به اشتراک می‌گذارند.

منو اصلی سایت ره آورد

همانطور که در شکل می‌ببیند، بخش اول مربوط به صفحه اصلی سایت می‌باشد که از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است.

منو اصلی

 

نقشه بازار

در این بخش، کلیت بازار به صورت یکجا نمایش داده می‌شود. بیشتر تحلیلگران خواستار مشاهده بازار بصورت کلی هستند؛ در نتیجه، این بخش از سایت ره آورد این دسترسی را برای آنها فراهم کرده است. در قسمت فیلتر، می‌توانید با انتخاب نوع دارایی، نوع بازار و نوع صنعت، سهام خود را به راحتی مشاهده کنید.

نقشه کلی بازار

همچنین با انتخاب هر نماد می‌توانید وارد بخش صنعت مربوط به آن شده و نمادهای آن را به صورت مجزا مشاهده نمایید. با انتخاب نماد مورد نظر، اطلاعات مربوط به آن از جمله: قیمت روز، حجم معاملات و هم گروههای آن به شما نمایش داده می‌شود.

دیده‌بان

برای ورود به این بخش، ابتدا لازم است یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. در این بخش، می‌توانید لیستی برای خود ایجاد کنید و نمادهای خود را زیر نظر داشته باشید.

برای افزودن نمادهای مورد نظر خود در قسمت جستجو، نام نماد را انتخاب کنید. در این حالت، صفحه‌ای در خصوص معرفی نماد باز می‌شود. در قسمت مشخص شده با انتخاب گزینه ستاره، نماد مورد نظر به لیست دیده‌‌بان شما اضافه می‌شود.

افزودن نماد به  قسمت دیده بان ره آورد

گفتگو

در این بخش، تمام گفتگوها، نظرات و تحلیلهای کاربران نمایش داده می‌شود. با ایجاد حساب کاربری می‌توانید نظرات خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

بخش گفت و گو کاربران در سایت ره آورد

تقویم

این قسمت برای کاربرانی که اشتراک خریداری کرده‌اند، نمایش داده می‌شود. در این قسمت، سود پرداختی توسط شرکتها به صورت تقویم نمایش داده می‌شود.

فیلتر

در این بخش با استفاده از منوهای موجود در سمت راست، می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را انتخاب کرده و سهم‌ها و نمادهای مورد نظر خود را با سرعت بیشتری پیدا کنید. پس از وارد کردن فیلترهای مربوطه، گزینه جستجو را انتخاب کنید تا نمادهای مورد نظر نمایش داده شود.

هشدار

این بخش از سایت ره آورد به عنوان هشداری برای انتخاب شرط و نماد مورد نظر طراحی شده است. به عنوان مثال، با انتخاب شرط بیشتر شدن قیمت، وارد کردن نام نماد، قیمت پیشنهادی شما و انتخاب گزینه ثبت، این هشدار برای شما ثبت می‌شود. زمانی که قیمت نماد به قیمت ثبت شده برسد در قسمت حساب کاربری برای شما یک پیام هشدار ارسال می‌شود.

هشدار تغییر بازار ره آورد

انتقال داده‌ها

در این قسمت، می‌توانید داده‌های مربوط به معاملات را از سایت ره آورد به سایر نرم افزارهای تحلیل تکنیکال انتقال دهید. این قسمت همچنین برای کاربرانی که اشتراک خریداری کرده‌اند، فعال می‌باشد.

گزارشها

در این بخش از  سایت ره آورد اطلاعیه‌ها، اخبار، بولتن و دانشنامه‌های مربوط به هر نماد اطلاع‌رسانی می‌شود.

آموزشها

در این بخش از سایت ره آورد ویدئوهای مربوط به آموزش بورس از قبیل: فیلترنویسی، تحلیل تکنیکال مقدماتی، تحلیل تکنیکال پیشرفته و… قرار داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله  تحلیل تکنیکال مراجعه نمایید.

تفاوت نسخه پیشرفته و نسخه رایگان سایت ره آورد

دسترسی به قسمتهای مختلف سایت ره آورد به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. برای دسترسی به امکانات بیشتر، لازم است کاربران نسخه پیشرفته را خریداری نمایند. اشتراک این نسخه به صورت سه ماهه و دوازده ماهه می‌باشد.
تفاوتهای نسخه پیشرفته و رایگان سایت ره آورد به صورت زیر می‌باشد:

بخش نسخه رایگان نسخه پیشرفته
دیده بان
امکان مشاهده وضعیت نمادهای مورد نظر در هر لحظه
امکان اضافه کردن ۵ نماد امکان اضافه کردن ۵۰ نماد
هشدار
دریافت پیامهای لحظه‌ای از اتفاقات بازار
افزودن ۲ نماد با شرط محدود افزودن ۲۵ نماد با همه شرایط
انتقال داده
امکان دریافت خروجی قیمت روزانه، هفتگی برای استفاده در سایر نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال
امکان استفاده وجود ندارد. تعدیل قیمت به روشهای مختلف
دریافت اطلاعات ۱۵ سال
اجرای خودکار در هر ۱۵ دقیقه
تعدیل قیمت
امکان تعدیل قیمت به روشهای مختلف
افزایش سرمایه
سود نقدی
افزایش سرمایه
سود نقدی
عملکرد
فیلتر بازار
فیلتر نمادها با استفاده از پارامترهای مختلف
در این نسخه وجود ندارد. قابل اجرا در این نسخه
نشانگر سبک و بازدهی بازار
امکان مشاهده لیست نمادهای نشانگر سبک و بازدهی بازارها
در این نسخه وجود ندارد. قابل اجرا در این نسخه
اطلاعات مالی شرکتها
امکان مشاهده اطلاعات مالی شرکتها از جمله ترازنامه، سود و زیان، گردش وجوه نقد، نسبتهای مالی، EPS و…
اطلاعات محدود همه اطلاعات
نقشه بازار
امکان مشاهده وضعیت معاملات و تکنیکال کل بازار در یک نگاه
تنظیمات محدود همه تنظیمات
وضعیت اندیکاتورها
امکان مشاهده وضعیت سیگنال و اندیکاتورهای تکنیکال هر نماد
اطلاعات محدود همه اطلاعات
تقویم
مشاهده مجامع و پرداخت سود‌ شرکتها در قالب تقویم
در این نسخه وجود ندارد. قابل اجرا در این نسخه
قالب نمودار
قابلیت اعمال چند قالب به صورت همزمان
در این نسخه وجود ندارد. افزودن ۱۰ عدد

 

منوی اطلاعات کلی بازار در سایت ره آورد

منوی اطلاعات کلی بازار در سایت ره آورد

این بخش در قسمت پایین منوی اصلی قرار دارد که کلیات بازار در آن مشخص شده است. قسمتهای این بخش شامل موارد زیر می‌باشد:

  • شاخص
  • سهام
  • حق تقدم
  • اوراق
  • صندوق
  • آتی
  • ارز
  • اختیار معامله
  • کالا
  • اختیار تبعی فروش
  • امتیاز تسهیلات مسکن
  • سلف موازی
  • نمادهای متوقف شده
  • سود نقدی

نمودار نمادها در سایت ره آورد

سایت ره آورد علاوه بر امکاناتی که در ابتدای مقاله ذکر شد، امکانات ویژه دیگری دارد که مهمترین آن دسترسی به نمودارهای هر سهم برای تحلیل با استفاده از ابزارها می‌باشد. برای دسترسی به این امکانات در قسمت بالای صفحه، نوار ابزاری با عنوان جستجو وجود دارد. این گزینه را انتخاب کرده و نماد مورد نظر خود را جستجو کنید.

با وارد کرد نماد و کلیک بر روی آن، وارد صفحه نماد مورد نظر خود می‌شوید. در ابتدای صفحه، نام نماد، نام شرکت نماد و نوع بازار نمایش داده می‌شود. در قسمتهای دیگر، آخرین قیمت معاملات، حجم معاملات، میزان حجم خرید و فروش حقیقی و حقوقی، EPS (تاریخ سال مالی)، DPS ( تاریخ آخرین مجمع، میزان سود تعلق گرفته) و بازدهی یک ماه، سه ماه و شش ماه مشخص شده است. در پایان صفحه، اطلاعیه‌ها، نمادهای همگروه، نظرات و تحلیلهای سایر کاربران در خصوص این نماد قرار گرفته است.

اندیکاتورها

اندیکاتورها ابزار کمکی در کنار ابزار تحلیل هستند و مبنای خرید و فروش به شمار می‌آیند. قسمت اندیکاتور سایت ره آورد ، براساس آخرین قیمت معاملات و تعدیل به صورت عملکردی محاسبه شده است؛ همچنین نقاط مقاومت و حمایت، پیشنهاد خرید و فروش و حجم معاملات در این قسمت نمایش داده می‌شود.

نمودارها

نمودار هر سهم، مهمترین بخش سایت ره آورد می‌باشد. معامله گران تحلیل تکنیکال از نمودار تغییر قیمت برای تحلیل سهم‌ها استفاده می‌کنند. ستون عمودی نمودار نشان دهنده قیمت (بر حسب ریال) و ستون افقی روز و تاریخ (قمری) را نشان می‌دهد (با  انتخاب نمودار، روز و تاریخ شمسی را می‌توانید مشاهده کنید)

قسمت۱

در این قسمت، می‌توانید تناوب زمانی را بر حسب دقیقه، ساعت، روز، ماه و سال تغییر دهید. در این بخش، با انتخاب گزینه ستاره در مقابل هر دوره، می‌توانید آن دوره را به عنوان دوره پرکاربرد در نوار ابزار خود داشته باشید؛ به عنوان مثال، اگر دوره روزانه را انتخاب کنید، در نمودار، هر کندل یک روز را نشان می‌دهد.

تناوب زمانی در ره آورد

قسمت۲

در این بخش از سایت، نمودارها را می‌توان بر حسب نیاز خود تغییر داد. به عنوان مثال به صورت bars ،candle ،line و…. نمایش داده می‌شوند. همچنین با انتخاب گزینه ستاره، می‌توان ابزار مورد نظر را به عنوان ابزار پرکاربرد در منوی خود قرار داد.

قسمت۳

تحلیلهای نسبتی و یا همبستگی (compare) از پرکاربردترین قسمتها برای تحلیلگران می‌باشد. بیشتر تحلیلگران خواستار مقایسه نمودارها با یکدیگر هستند. این نمودار می‌تواند مربوط به یک گروه یا سایر صنایع باشد. برای این کار ابتدا یک نمودار را انتخاب می‌کنیم، سپس با انتخاب گزینه compare و تایپ نماد دیگر، دو نمودار در یک صفحه نمایش داده می‌شود.

مقایسه نموداران ره اورد

قسمت۴

با  انتخاب گزینه اندیکاتورها، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که اندیکاتورهای زیادی به صورت پیش فرض تعریف شده است. با انتخاب اندیکاتور مورد نظر، می‌توانید از ابزارهای این بخش استفاده کنید.

اتدیکاتور سایت ره آورد

قسمت۵

در این قسمت، با استفاده از قالب بندی یا شخصی‌سازی (templates) می‌توانید ابزارها، اندیکاتورها یا نمودارهایی که پرکاربرد هستند را ذخیره کنید. این بخش همچنین دسترسی سریع را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شخصی سازی در ره آورد

قسمت۶

با استفاده از این قسمت، می‌توانید به حالت قبل از تغییرات انجام شده بازگردید.

قسمت۷

با  انتخاب این گزینه وارد بخش تنظیمات صفحه نمایش می‌شوید. امکانات زیادی از جمله: تغییر رنگ، اندازه، بک گراند و… در این بخش قرار دارد.

قسمت۸

در این قسمت می‌توانید، نمودار قیمت را بر حسب لگاریتمی و یا درصدی نمایش دهید.

نوار ابزار ِنمودارها در سایت ره آورد

از مهمترین و پرکاربردترین قسمتهای سایت ره آورد ، بخش تحلیل نمودارها با استفاده از ابزارهای موجود در منوی نوار ابزار می‌باشد. همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید، این نوار ابزار از بخشهای زیادی تشکیل شده است که در ادامه به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

نوار ابزار ره آورد

قسمت۱

در این بخش با انتخاب گزینه ها شکل نشانگر شما در صفحه نمایش تغییر می‌کند. با انتخاب نمودار قیمت و تاریخ شمسی در هر نقطه، اطلاعات شما نمایش داده می‌شود.

قسمت۲

خطوط روندی، برای ترسیم خطوط به صورت مستقیم، زاویه دار و… مورد استفاده تحلیلگران قرارمی‌گیرد. پس از ترسیم خطوط پنجره ای، تنظیمات دیگر در خصوص خطوط رسم شده باز می‌شود. با استفاده از این پنجره می‌توانید تغییراتی مانند: رنگ، ضخامت و … بر روی خطوط رسم شده ایجاد کنید.

قسمت۳

این قسمت از سایت ره آورد ، شامل ابزارهایی از جمله: چنگالها، گن، فیبوناچی و… که جز ابزارهای تخصصی تحلیل تکنیکال می‌باشد. مهمترین ابزار در این بخش، فیبوناچی است که بیشتر مورد استفاده تحلیلگران قرار می‌گیرد.

الگوی فیبوناچی در ره آورد

قسمت۴

برای ترسیم اشکال مختلف نظیر: مربع، دایره، منحنی و…می‌توان از این بخش استفاده کرد.

قسمت۵

در این قسمت، می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود مانند: هر نوشته، یادداشت، بالن، فلش، پرچم و را به نمودار اضافه کنید. این بخش بیشتر در زمینه آموزشی بر روی نمودار کاربرد فراوانی دارد.

قسمت۶

این بخش برای معامله گرانی که از الگوهای هارمونیک استفاده می‌کنند، بسیار کاربرد دارد. الگوهای این بخش شامل: سر و شانه، قله و دره، برچسب گذاری امواج الیوت و…می‌باشد.

قسمت۷

 این قسمت، ابزاری برای محاسبه حد سود و حد زیان می‌باشد. این ابزار برای معاملاتی از جمله: معاملات خرید، معاملات فروش، تغییرات قیمت، تغییرات زمان و….. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قسمت۸

در این بخش، نمادها و آیتم‌هایی که کاربرد آموزشی دارند، وجود دارد.

ابزار آموزشی ره آورد

قسمت۹

ابزار خط کش که نمایش دهنده تغییرات قیمت و زمان می‌باشد، در این قسمت وجود دارد.

تعیین قیمت و زمان ره آورد

قسمت ۱۰

برای زوم کردن بر روی هر قسمت از نمودار، می‌توان از این گزینه استفاده کرد.

قسمت۱۱

از این بخش برای افزایش دقت در ترسیم منحنی‌ها استفاده می‌شود.

قسمت۱۲

زمانی که می‌خواهید از یک ابزار به دفعات بیشتری استفاده کنید، این گزینه را انتخاب کنید. این  قسمت سبب می‌شود که ابزار انتخابی برای شما نگهداری شده و نیاز به انتخاب مجدد آن نباشد.

قسمت۱۳

با انتخاب این گزینه، همه تغییرات انجام شده شما بر روی نمودار قفل شده و قابل تغییر نمی‌باشد.

قسمت۱۴

با  انتخاب این گزینه، همه ابزارها و تغییرات انجام شده بر روی نمودار محو و با کلیک دوباره نمایش داده می‌شود.

قسمت۱۵

با استفاده از این گزینه، همه تغییرات و ابزارهای انجام شده بر روی نمودار حذف می‌شود.

قسمت۱۶

با  انتخاب این گزینه، لیستی از تمام ابزارهای قرار گرفته بر روی نمودار، نمایان می‌شود. با انتخاب هر گزینه، می‌توانید ابزار مورد نظر خود را حذف کنید.

کلام آخر

سایت ره آورد از بهترین و بزرگترین سایتهای تحلیل تکنیکال می‌باشد. با استفاده از ابزارهای موجود در این سایت، می‌توانید انتخاب سهم بهتری داشته باشید.

سوالات متداول

  • آیا در رهاورد امکان مقایسه چارت شاخص کل با چارت یک شاخص دیگر را دارد؟

    بله امکانش هست. داخل چارت نماد مد نظرتون وارد میشید یه گزینه مقایسه داره

  • آیا داخل سایت ره آورد امکان معامله وجود دارد؟

    خیر، برای معاملات حتما باید از سامانه معاملاتی یک کارگزاری استفاده کنید.

نویسنده: سمانه اطراف
30 شهریور 1400
آخرین بروزرسانی: سمانه اطراف
2 سال پیش