آموزش گام به گام نرم افزار آسا تریدر | نرم افزار آسا تریدر و آموزش تصویری آن

فهرست مطالب

نرم افزار آسا تریدر، سامانه معاملاتی (معاملات برخط) کارگزاری آگاه می‌باشد. این کارگزاری در سال 1384 تاسیس و از معتبرترین شرکت‌هایی است که رتبه الف را در میان کارگزاریها از آن خود کرده است. هدف این شرکت، ارائه خدمات به مشتریان و جلب رضایت آنها می‌باشد.

انتخاب کارگزاری مناسب، برای شروع یک سرمایه‌گذاری سودآور بسیار حائز اهمیت است. یکی از اقداماتی که قبل از ثبت‌نام باید صورت گیرد، انتخاب یک کارگزاری خوب برای یک سرمایه‌گذاری اصولی است. پس از این انتخاب، ممکن است سرمایه‌گذاران، انجام معاملات را کاری بسیار سخت بدانند؛ اما اگر کارگزاری آگاه را انتخاب می‌کنید باید بدانید، طراحی نرم افزار آسا تریدر (معاملات برخط کارگزاری آگاه) سهولت در انجام معاملات را برای مشتریان خود به ارمغان آورده است. در این مقاله، به چگونگی کارکرد با سامانه معاملاتی آساتریدر به صورت تصویری خواهیم پرداخت.

نرم افزار آسا تریدر

 

  • برای آشنایی با کارگزاری آگاه و ثبت‌نام غیرحضوری در این کارگزاری کلیک کنید.

درباره آسا تریدر

نرم افزار آسا تریدر، یک پنل معاملاتی است که معاملات در آن به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. دسترسی آسان و کیفیت از ویژگی‌های این سامانه معاملاتی است. کارگزاری آگاه در سال 1393 با همکاری شرکت ویستا سامانه آسا، نرم افزاری تحت عنوان آسا تریدر راه‎‌اندازی کردند. دسترسی به این سامانه از طریق سیستم عامل ویندوز و تلفن همراه (اندروید و آیفون) امکان‌پذیر است. (برای دانلود روی لینک های بالا کلیک کنید) برای استفاده از این سامانه بهتر است از مرورگر کروم استفاده شود و برای سهولت در انجام کار، بدون فیلترشکن وارد شوید. 

آموزش کار با آسا تریدر در یک نگاه

ابتدا، پس از ثبت‌نام در سجام و دریافت کد بورسی، با ثبت‌نام در کارگزاری آگاه، مشتری این کارگزاری شوید و نام کاربری و رمز عبور انحصاری خود را دریافت کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پس از وارد شدن به سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه به نشانی فوق، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. پس از درج کد امنیتی با کلیک بر روی گزینه ورود وارد این سامانه شوید.

  • مشتریان این کارگزاری برای امنیت بیشتر می‌توانند از لاگین دو مرحله‌ای (رمز پویا از طریق پیامک) استفاده کنند. به این صورت که، پس از انتخاب این گزینه، رمز یک بار مصرف به شماره همراه (شماره ثبت شده در سامانه سجام) ارسال می‌شود. با وارد کردن این رمز در بخش مدنظر وارد سامانه معاملاتی می‌شوید.
  • در صورت فراموشی رمز، می‌توانید از گزینه فراموشی کلمه عبور استفاده کنید.
  • در صورتی‌ که ثبت‌نام در این کارگزاری صورت نگرفته و مشتری نشده‌اید، با کلیک بر روی گزینه افتتاح حساب مشتری کارگزاری آگاه شوید.
نرم افزار آسا تریدر

نمای کلی آسا تریدر

نمای کلی از نرم افزار آسا تریدر (سامانه معاملاتی آسا تریدر) را مشاهده کنید.

نرم افزار آسا تریدر

دیده بان بازار

پس از مشاهده نمای کلی از سامانه معاملاتی آساتریدر، این قسمت به 5 بخش اصلی تقسیم می‌شود. دیده‌بان کلاسیک، تکنیکال، نقشه بازار، اوراق بدهی و پیام‌ها که به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

نرم افزار آسا تریدر

دیده بان کلاسیک

این دیده‌بان به دو قسمت (دیده‌بان من و دیده‌بان آگاه) تقسیم می‌شود:
دیده‌بان من؛ در این دیده‌بان شما می‌توانید نمادهای مورد‌نظر خود را با نام اختصاصی برای خود دسته‌بندی کنید. همینطور با کلیک بر روی گزینه دارایی‌های من می‌توانید دارایی‌های خود را نیز مشاهده کنید.
دیده‌بان آگاه؛ در این قسمت امکان فیلترینگ برخی نمادها فراهم شده است. مطابق با طبقه‌بندی زیر می‌توانید نمادها را رصد کنید:

  • بیشترین تاثیر در شاخص
  • بیشترین حجم معامله
  • بیشترین درصد افزایش
  • بیشترین درصد کاهش
  • بیشترین نوسان
  • بیشترین خرید حقوقی
  • بیشترین فروش حقوقی
  • بیشترین خرید حقیقی
  • بیشترین فروش حقیقی
  • بیشترین ارزش در صف خرید
  • بیشترین ارزش در صف فروش

دیده بان تکنیکال

در این بخش از نرم افزار آسا تریدر، نمایش نمودار نماد مورد نظر و ابزارهای مختلف برای تحلیل برای کاربر فراهم شده است.

نرم افزار آسا تریدر

نقشه بازار

در این قسمت، نمای کلی بازار در دسته‌بندی‌های مختلف و اطلاعات شرکتها را می‌توانید مشاهده کنید.

نرم افزار آسا تریدر

اوراق بدهی

با وارد شدن به این بخش می‌توانید نسبت به خرید و فروش اوراق بدهی اقدام نمایید.

نرم افزار آسا تریدر

پیام ها

پیامها شامل 4 بخش می‌باشند:

پیام ناظر؛ در این قسمت شما می‌توانید پیام‌های شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (www.tsetmc.com) را مشاهده نمایید.
پیام کارگزار؛
اگر کارگزار برای شما پیغامی ارسال نماید، در این قسمت قابل مشاهده است.
پیام شخصی؛
هر مشتری پیام‌های شخصی نیز دارد که در این قسمت قابل رویت است.
خطای سفارشات؛
پیغام خطای سفارشات به هنگام ارسال سفارش به دلایل مختلف را در این قسمت مشاهده کنید.

نرم افزار آسا تریدر

مدیریت سبد دارایی

این بخش به 5 آیکون مطابق با تصویر زیر تقسیم می‌شود که به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

نرم افزار آسا تریدر

 

سبد سهام

در اینجا تمامی دارایی‌های شما با اطلاعاتی همچون قیمت پایانی، حجم و ... نمایش داده می‌شود.

عملکرد سبد سهام

تمامی سود و زیانی که برای سهم‌های مشتری اتفاق افتاده است و وضعیت سبد دارایی، در این بخش قابل رویت است.

افزایش سرمایه های من

اگر سهام‌های شما افزایش سرمایه داشته باشند، در این قسمت کلیه اطلاعات مرتبط با آن (سهام جایزه و تعداد آن، تاریخ مجمع و ...) را می‌توانید مشاهده کنید.

سودهای تقسیمی من

ممکن است شرکت‌هایی افزایش سرمایه خود را به صورت سود نقدی میان سهامداران تقسیم کنند. در این صورت، از این میزان می‌توان در این قسمت مطلع شد.

تراکنش های دستی

به روز رسانی سبد دارایی خود در این بخش امکان‌پذیر می‌باشد.

گزارشات

گزارشات به 3 قسمت تقسیم می‌شوند که به توضیح هر یک می‌پردازیم.

نرم افزار آسا تریدر

گردش حساب

کلیه تراکنش‌ها (دریافت و پرداخت) و خرید و فروش‌هایی که با نرم افزار آسا تریدر صورت می‌گیرد، با جستجوی تاریخ مورد نظر در این گزینه، قابل مشاهده و چاپ گرفتن است.

گزارش سفارشات

کلیه سفارشاتی که در سامانه آسا تریدر ثبت شده است با درج تاریخ مورد نظر قابل رویت است. سفارشات فعال را نیز در این قسمت می‌توان مشاهده کرد.
سفارشات فعال؛ سفارشاتی که مشتری به هسته معاملات ارسال کرده اما از لحاظ زمانی هنوز فعال و منقضی نشده است.

گزارش معاملات

در این بخش، کلیه معاملاتی که در بازه‌های زمانی مختلف صورت گرفته است، با لحاظ تفکیک (تاریخ، نماد، نوع، قیمت، ارزش ناخالص، ارزش خالص، تعداد معامله، کارمزد، نوع معامله) قابل مشاهده می‌باشد.

  • دریافت اکسل هر کدام از این بخشها امکان‌پذیر می‌باشد.

درخواست ها

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، به توضیح 5 آیکون از درخواستها می‌پردازیم.

نرم افزار آسا تریدر

پرداخت شتابی

پرداخت وجه و شارژ حساب بورسی با استفاده از این قسمت قابل انجام می‌باشد. با کلیک بر روی این آیکون از طریق 4 درگاه بانکی (ملی، ملت، پارسیان، سامان) حساب بورسی خود را شارژ نمایید.

تقاضای وجه

برای انتقال مبلغ مورد نظر از حساب بورسی خود به حساب بانکی، تقاضای وجه کنید. به این صورت که، تاریخ و مبلغ مورد نظر را قید کرده و بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

  • تقاضای وجه فقط در روزهای کاری (شنبه تا چهارشنبه) از ساعت 8 لغایت 14 قابل انجام می‌باشد.
نرم افزار آسا تریدر

فیش واریز نقدی

گاهی افراد شارژ حساب بورسی خود را از طریق بانکها انجام می‌دهند. در این صورت اطلاعات خواسته شده در فیش نقدی را وارد کرده و بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

نرم افزار آسا تریدر

تغییر کارگزار ناظر

از آنجایی که هر شخص مجاز به افتتاح حساب در چند کارگزاری می‌باشد، خرید سهام در کارگزاری‌های مختلف نیز امکان‌پذیر است؛ اما فروش سهام فقط از طریق یک کارگزاری (کارگزار ناظر) صورت می‌گیرد. برای انجام این کار، شما می‌توانید کارگزار ناظر خود را (کارگزاری منتخب برای فروش) انتخاب کنید و با استفاده از تغییر ناظر زدن (در کارگزاری آگاه می‌توانید در نرم افزار آسا تریدر مطابق با تصویر زیر به صورت غیرحضوری و آنلاین این کار را انجام دهید) سهام خود را به فروش برسانید.

نرم افزار آسا تریدر

خرید و فروش آفلاین

چنانچه در ساعت معاملات (09:00 لغایت 12:30) به سامانه آسا تریدر دسترسی نداشته باشید، می‌توانید خارج از ساعت معاملات سفارش خرید یا فروش آفلاین انجام دهید. با این کار شما کارگزاران را مجاز به انجام معاملات در ساعت معامله می‌کنید.

نرم افزار آسا تریدر

نوار ابزار

در قسمت چپ نرم افزار آسا تریدر آیکون‌های زیر را مشاهده می‌کنید که به توضیح مختصری از آنها می‌پردازیم.

نرم افزار آسا تریدر

خروج

با کلیک بر روی این آیکون، از نرم افزار آسا تریدر خارج شوید.

شاخص

در این بخش شاخص‌های مهم بازارهای بورس و فرابورس نمایش داده می‌شود.

پیام ها

پیش‌تر در ارتباط با پیامها توضیحاتی داده شد که در این قسمت (سمت چپ) نیز قابل رویت هستند.

وضعیت مالی مشتری

کلیه تراکنش‌های مالی مشتری به شرح ذیل در این بخش قابل مشاهده است:
مانده قابل معامله؛ وجهی که مشتری می‌تواند با آن معامله کند، این وجه از طریق اعتبار و فروش سهام قابل تغییر است.
مانده قابل برداشت؛ وجهی که مشتری می‌تواند آن را برداشت کند و به حساب بانکی خود انتقال دهد.
مانده نزد کارگزاری؛ وجهی که پس از انجام کلیه تراکنش‌های مشتری نزد کارگزار باقی می‌ماند.
مسدودی؛ شامل دو بخش است:
- وکالتی (بانک): در صورت انتخاب حساب وکالتی، در هنگام خرید سهام تا زمانی که سفارش لغو نشده است، وجه به صورت بلوکه باقی می‌ماند.
- غیر وکالتی: در صورت انتخاب حساب کارگزاری، تا هنگام انجام سفارش مشتری، مبلغ نزد کارگزاری به صورت بلوکه باقی خواهد ماند.

جزئیات نماد

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، اطلاعات مختلفی از جمله اطلاعات نمادها، عرضه و تقاضا، بخش حقیقی و حقوقی و نمودار روند سهام در این قسمت قابل رویت است.

باشگاه مشتریان

کارگزاری آگاه خدماتی همچون وام قرض‌الحسنه، بسته‌های اعتباری، کلاس‌های آموزشی، مسابقه و ... به مشتریان خود ارائه می‌دهد. با وارد شدن به سایت باشگاه مشتریان نرم افزار آسا تریدر از این خدمات بهره‌مند شوید.

همفکران

مطالب تحلیلی، مشاوره‌ای، اخبار، مطالب وی آی پی و ... در بخش همفکران برای مشتریان کارگزاری آگاه قابل استفاده است.

تیکت پشتیبانی

این قسمت برای برقراری ارتباط با پشتیبانی کارگزاری آگاه می‌باشد. در صورت خطا به هنگام ثبت سفارش و سایر ابهامات می‌توانید با پشتیبان در این بخش ارتباط برقرار کنید.

کدال

سایت کدال اطلاعیه‌های روزانه‌ای منتشر می‌کند که دسترسی به این اطلاعیه‌ها در این بخش امکان‌پذیر است. نمونه‌ای از آنها را در نرم افزار آسا تریدر در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

نرم افزار آسا تریدر

ویدیوهای آموزشی (Agah TV)

دسترسی به ویدیوهای آموزشی در دسته‌بندی‌های مختلف در نرم افزار آسا تریدر به راحتی برای مشتریان امکان‌پذیر است. مشتریان برای آموزش و کسب اطلاعات بیشتر از بازار سرمایه می‌توانند از این ویدیوها استفاده کنند.

نرم افزار آسا تریدر

چگونه سهام خرید و فروش کنیم ؟

خرید و فروش سهام در نرم افزار آسا تریدر برای مشتریان امری مهم تلقی می‌شود. برای خرید و فروش ابتدا نماد مورد نظر خود را در قسمت بالای صفحه سرچ نمایید. پس از مشخص کردن نماد، با توجه به جدول عرضه و تقاضا، قیمت مورد نظر خود را مشخص کنید. سپس، میزان سرمایه خود را در نظر گرفته و تعداد سهام را تعیین کنید. پس از آن مطابق با تصویر، با کلیک بر روی گزینه خرید یا فروش می‌توانید سهام خود را خریداری کنید یا به فروش برسانید.

خریدو فروش

خرید عرضه اولیه در آسا تریدر

خرید عرضه‌اولیه در نرم افزار آسا تریدر با استفاده از یک کلیک انجام می‌گیرد. در صورت وجود عرضه‌اولیه با استفاده از آیکون عرضه‌اولیه که در سمت راست بالای صفحه با رنگ زرد برای مشتریان نمایش داده می‌شود، می‌توانید به صورت آفلاین سفارش خود را به ثبت برسانید. پس از ثبت، در زمان عرضه، سهام برای مشتری خریداری می‌شود. در زمان عرضه نیز مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین نیز سفارش خود را ثبت کنند. پس، با یک کلیک به راحتی عرضه‌اولیه بخرید!!

و در پایان ...

سامانه معاملات برخط، ابزاری مهم در خرید و فروش سهام و ارائه خدمات به مشتریان در کارگزاریها می‌باشد. بنابراین، در انتخاب کارگزاری باید دقت لازم را داشته باشید. نرم افزار آسا تریدر، سامانه معاملات برخط کارگزاری آگاه، برای تمامی مشتریان کارگزاری آگاه در دسترس می‌باشد. با نرم افزار آسا تریدر به راحتی و بدون هیچگونه ابهامی معاملات خود را انجام دهید و به سود برسید.

نویسنده: سمانه اطراف
21 آبان 1401
آخرین بروزرسانی: سمانه اطراف
1 سال پیش